Молитва Кириллу и Марии радонежским

Содержание

Акафист святым преподобным Кириллу и Марии Радонежским, родителям преподобного Сергия Радонежского

Конда́к 1.

Избра́ннии чудотво́рцы и вели́цыи уго́дницы Госпо́дни, оби́тели на́шея засту́пницы и при́снии о душа́х на́ших моли́твенницы, преподо́бнии схимона́ше Кири́лле и схимона́хине Мари́е! Пе́ние похва́льное ва́м принося́ще, мо́лим вы́ усе́рдно: я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Го́споду, предста́тельством ва́шим от вся́ких бе́д на́с свободи́те и насле́дники Ца́рствия Небе́снаго на́с соде́лайте, да зове́м ва́м ра́достно:

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

И́кос 1.

А́нгели земни́и и челове́цы небе́снии вои́стину яви́стеся преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, от ю́ности ва́шея чи́стую со́весть иму́щии к Бо́гу, и до́бре во благоче́стии и чистоте́ вку́пе пожи́вшии, на́м же оста́вльшии в приме́р подража́ния житие́ ва́ше богоуго́дное, ему́же чудя́щеся и чудесы́ ва́шими озаря́еми, зове́м ва́м гла́сы хвале́бными си́це:

Ра́дуйтеся, от ю́ности ва́шея Христа́ возлюби́вшии и Тому́ от души́ порабо́тавшии;

Ра́дуйтеся, целому́дрия храни́тели и душе́вныя и теле́сныя чистоты́ рачи́тели.

Ра́дуйтеся, ду́ши ва́ши и телеса́ на земли́ в обита́лище Ду́ха Свята́го угото́вившии;

Ра́дуйтеся, испо́лненнии прему́дрости и ра́зума Боже́ственнаго.

Ра́дуйтеся, я́ко от земли́ на не́бо преидо́сте и та́мо со А́нгелы Тро́ице предстои́те;

Ра́дуйтеся, я́ко со безпло́тными ли́ки трисвяту́ю пе́снь Е́й воспева́ете.

Ра́дуйтеся, на небеси́ и на земли́ от Го́спода просла́вленнии;

Ра́дуйтеся, обре́тшии ве́чное всесве́тлое ме́сто упокое́ния.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 2.

Ви́дя всеви́дящее о́ко Отца́ све́тов вельми́ благоуго́дное Бо́гу ва́ше житие́, благоволи́ избра́ти ва́с, блаже́ннии, да яви́те ми́рови свети́льник пресве́тлый Се́ргия преподо́бнаго, да о не́м и ва́ши имена́ просла́вятся и вси́ ве́рнии воспою́т просла́вльшему ва́с Го́сподеви: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зума Боже́ственнаго преиспо́лненнии, Кири́лле и Мари́е, неуста́нно рабо́тасте Го́сподеви, наставля́я ча́да своя́ в послуша́нии и кро́тости. Умудри́те у́бо и на́с, преподо́бнии, непреста́нно оправда́нием Госпо́дним сле́довати нело́жно, да обря́щем вку́пе с ва́ми спасе́ние ве́чное и принесе́м ва́м благохвале́ния таковы́я:

Ра́дуйтеся, блаже́ннии, в боголю́бии пожи́вшии и благове́рие сохра́ншии;

Ра́дуйтеся, ми́лости и сострада́ния преиспо́лненнии.

Ра́дуйтеся, ми́лостынею и моли́твами Небе́сное Ца́рствие стяжа́вшии;

Ра́дуйтеся, смире́нием и поще́нием ве́чное блаже́нство улучи́вшии.

Ра́дуйтеся, я́ко мзда́ ва́ша мно́га на Небесе́х е́сть;

Ра́дуйтеся, я́ко моли́твами ва́шими и мы́ наде́жды Ца́рствия Христо́ва не лиша́емся.

Ра́дуйтеся, я́ко ра́дость ва́ша ве́чна во све́тлостех святы́х;

Ра́дуйтеся, я́ко тоя́жде све́тлости ва́с ра́ди и мы́ насле́дниками явля́емся.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 3.

Си́лою Бо́жиею огражда́емь преподо́бный Кири́лл кня́зю Росто́вскому со вся́ким усе́рдием служа́ше и вку́пе с ни́м во орду́ Ага́рянскую, ми́ра ра́ди, хожда́ше, да лю́ди ру́сские осла́бу от и́га и́х и́мут и Бо́гу непреста́нно пою́т: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Иму́щи помышле́ние преподо́бнии Кири́лл и Мари́я и лю́дие о трикра́тном во чре́ве Мари́ином в це́ркве плода́ глаше́нии и уди́вльшеся, разуме́ша не́что пресла́вное и чу́дное бы́ти; и по си́х уве́девше ра́достное сы́на рожде́ние, ра́довахуся и ра́достная ва́м приноша́ху глаго́люще:

Ра́дуйтеся, дво́ице пресве́тлая, Бо́гом совокупле́нная;

Ра́дуйтеся, зве́зды непреле́стнии, пу́ть супру́жескаго жития́ богоуго́днаго ве́рно указу́ющии.

Ра́дуйтеся, роди́тели благи́и до́браго и избра́ннаго плода́;

Ра́дуйтеся, вся́кия благода́ти Бо́жия его́ испо́лнившии.

Ра́дуйтеся, супру́гов христиа́н ко благоче́стию наста́вницы;

Ра́дуйтеся, до́брому богобоя́зненному ча́д воспита́нию и́х науча́ющии.

Ра́дуйтеся, целому́дрия и воздержа́ния супру́жескаго о́брази преизя́щнии;

Ра́дуйтеся, хотя́щих богоуго́дно жи́ти богому́дрии учи́телие.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 4.

Бу́ря скорбе́й и напа́стей, воздвиза́емая наме́стником Вели́каго Кня́зя, не осла́би кре́пкия любве́ ва́шея я́же к Бо́гу, Кири́лле и Мари́е блаже́ннии, но па́че научи́ вы́ изря́днее отража́ти разже́нныя стре́лы лука́ваго. Научи́те у́бо и на́с вся́ ско́рби ми́ра сего́ с кро́тостию преноси́ти, в весе́лии вопия́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше, блаже́ннии, Варфоломе́а, ди́вное ча́до ва́ше, не́когда гра́моте неиску́сна, чту́ща богодухнове́нныя писмены́, удиви́шася зело́, и ста́рца-схи́мника, прему́дрость ему́ дарова́вшаго, в до́м сво́й прия́ша, за́поведь Апо́стола Па́вла храня́ше: страннолю́бия не забыва́йте; те́м бо не ве́дяще не́ции странноприя́ша А́нгелы. Такову́ю доброде́тель ва́шу воспева́юще, вопие́м ва́м си́це:

Ра́дуйтеся, за́поведей Христо́вых ве́рнии исполни́тели;

Ра́дуйтеся, уче́ния Ева́нгельскаго и́стиннии после́дователи.

Ра́дуйтеся, уго́дницы Бо́жии, житию́ вели́ких святы́х соприча́стницы;

Ра́дуйтеся, страннопри́имства дре́вняго пра́отца Авраа́ма подража́тели.

Ра́дуйтеся, све́том благоче́стнаго жития́ ва́шего, я́ко свети́ла богосве́тлая, просия́вшии;

Ра́дуйтеся, любо́вь и милосе́рдие к бе́дным и си́рым яви́вшии.

Ра́дуйтеся, безпомо́щным ско́рии помо́щницы;

Ра́дуйтеся, я́ко и на́м при́сно помога́ете и к Небе́сному Оте́честву руково́дствуете.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 5.

Боготе́чным звезда́м подо́бны бы́сте, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е, егда́ прише́дше от страны́ Росто́вския в преде́лы кня́жества Моско́вскаго и во гра́де Ра́донеже посели́стеся, та́мо су́щих бо люде́й благоче́стием свои́м удиви́сте, подвиза́я пе́ти: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше, святи́и, тща́ние сы́на своего́, преподо́бнаго Се́ргия, к и́ноческому житию́, моля́ху его́, да пребу́дет с ва́ми до кончи́ны ва́шея. О́н же, я́ко сы́н послуша́ния, изде́тска науче́нный ва́ми за́поведи Госпо́дни исполня́ти, покори́ся во́ле ва́шей, Кири́лле и Мари́е, я́коже Бо́жией, науча́я все́х вопи́ти ва́м та́ко:

Ра́дуйтеся, блаже́нств Христо́вых прича́стницы;

Ра́дуйтеся, честна́го супру́жества и попече́ния о ча́дех до́брии о́брази.

Ра́дуйтеся, ангелонра́внии челове́цы;

Ра́дуйтеся, преподо́бных и пра́ведных соприча́стницы.

Ра́дуйтеся, Пресвяты́я Тро́ицы ве́рнии уго́дницы;

Ра́дуйтеся, я́ко и ча́д ва́ших угожда́ти Е́й научи́вшии.

Ра́дуйтеся, того́ ра́ди сы́н ва́ш Триипоста́сному Божеству́ оби́тель ди́вную устро́ивый;

Ра́дуйтеся, сего́ ра́ди и ва́ша святы́я имена́ просла́влены е́сть по все́й Руси́.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 6.

Пропове́дницы ве́ры правосла́вныя и ревни́тели благоче́стия не сло́вом то́кмо, но и житие́м ва́шим, бы́сте во гра́де Ра́донеже, прехва́льнии Кири́лле и Мари́е: те́мже и свята́я Це́рковь досто́йно почита́ет ва́с, немо́лчно воспева́я Ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́ во гра́де Ра́донеже све́т доброде́тельнаго ва́шего жития́, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е; егда́ же дости́гше во́зраста прекло́нна, во оби́тель Хотько́вскую устреми́шася под покро́в Бо́жией Ма́тери прите́кше, та́мо ве́лий о́браз А́нгельский на ся́ восприя́ли есте́, те́мже о́браз вы́шшаго на́м смире́ния показу́я, ему́же поуча́яся, с любо́вию вопие́м ва́м такова́я:

Ра́дуйтеся, я́ко любве́ ра́ди Го́спода ми́ра сего́ сла́ву оста́висте;

Ра́дуйтеся, я́ко и́ноческое равноа́нгельное житие́ усе́рдно восприя́сте.

Ра́дуйтеся, во оби́тель дре́внюю прише́дшии и та́мо поко́й себе́ обре́тшии;

Ра́дуйтеся, Пречи́стей Де́ве Богоро́дице ду́ши свои́ вручи́вшии.

Ра́дуйтеся, о́браз а́нгельский восприи́мшии и непоро́чно его́ сохра́ншии;

Ра́дуйтеся, все́м и́ноком и и́нокиням до́брии о́брази.

Ра́дуйтеся, пре́жде кончи́ны ва́шея вся́ стра́сти умертви́вшии воздержа́нием;

Ра́дуйтеся, святу́ю схи́му в броню́ спасе́ния восприя́вшии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 7.

Хотя́ Человеколю́бец Госпо́дь яви́ти в житии́ ва́шем, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, о́браз назида́ния, не то́кмо лю́дем мирски́м, но и и́ноческому ли́ку, внуши́ ва́м в ста́рости масти́тей оста́вите сла́ву земну́ю и восприя́ти о́браз и́ноческий, в не́мже посто́м, бде́нием и моли́твою до́бре подвиза́стеся, неуста́нно воспева́я Триеди́ному Бо́гу Серафи́мскую пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вую благода́ть показа́ все́х Творе́ц и Влады́ка чрез ва́с, преподо́бнии, егда́ прешли́ есте́ от вре́менныя сея́ юдо́ли плаче́вныя во оби́тели ве́чныя. Святы́я мо́щи ва́ша, а́ще и под спу́дом сокрове́нны, мно́гая чудеса́ источа́ху, мно́гим боля́щим исцеле́ния подава́ху; па́че же приноси́мыя к ва́м младе́нцы исцеля́ху. Сего́ ра́ди приими́те, вра́чеве на́ши блаже́ннии, от на́с похвалы́ сицевы́я:

Ра́дуйтеся, сме́ртию вре́менною прише́дшии к жи́зни ве́чней;

Ра́дуйтеся, от Го́спода нетле́нием и чудесы́ просла́вленнии.

Ра́дуйтеся, я́ко па́мять ва́ша с похвала́ми и успе́ние со святы́ми;

Ра́дуйтеся, я́ко имена́ ва́ша че́стны су́ть и благослове́нны во Оте́честве ва́шем.

Ра́дуйтеся, боля́щим младе́нцем исцеле́ние подаю́щии;

Ра́дуйтеся, тя́жко боля́щую деви́цу, с любо́вию к ва́м прите́кшую, от неду́га изба́вившии.

Ра́дуйтеся, о лю́бящих и чту́щих ва́с небе́снии предста́тели;

Ра́дуйтеся, приснопрося́щии на́м у Го́спода да́ры бла́гости Его́.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 8.

Стра́шное и ужа́сное бе́дствие прии́де на зе́млю Моско́вскую, егда́ я́звою морово́ю уя́звлены бы́ша лю́дие мно́зи во гра́дех и ве́сех, и мно́жество и́х умро́ша. Тогда́ собо́р освяще́нный со и́нокини моле́бныя пе́ния ва́м приноша́ху и предста́тельствы ва́шими избавле́ние от беды́ получи́ша, вопию́ще благоде́ющему чрез ва́с Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Вси́ боголю́бцы ско́рбию ве́лиею объя́ты бы́ша, егда́ во дни́ лихоле́тий, на зе́млю Росси́йскую прише́дших, оби́тель Покро́ва Пречи́стая Де́вы в Хо́тькове богобо́рцы разоре́нию и запусте́нию преда́ша. Но па́мять о ва́с, преподо́бнии, в лю́дех жи́ва бы́сть, и сла́вляху ча́да росси́йския житие́ ва́ше и чудеса́ благохвале́нии сицевы́ми:

Ра́дуйтеся, чудотво́рцы на́ши преди́вныя;

Ра́дуйтеся, не оставля́ющии на́с в ско́рбныя дни́.

Ра́дуйтеся, гра́да Хотько́ва и оби́тели на́шея огражде́ние несокруши́мое;

Ра́дуйтеся, на враги́ ви́димыя и неви́димыя кре́пции на́м спобо́рницы.

Ра́дуйтеся, благодея́ний мно́жество на́м источа́ющии;

Ра́дуйтеся, ми́лостию сострада́ния ва́шего все́х объе́млющии.

Ра́дуйтеся, при́снии все́м на́м хода́таи спасе́ния;

Ра́дуйтеся, неотсту́пнии гра́да Хотько́ва и оби́тели на́шея храни́тели.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 9.

Вси́ А́нгели и святы́х ли́ки ра́довахуся ра́достию ве́лиею, егда́ оби́тель ва́ша, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, Це́ркви возвраще́на бы́сть и мо́щи ва́ша честны́я, от ле́т дре́вних Бо́гом сокрове́нныя, в хра́ме собо́рнем положе́ны бы́сть. И возже́нна бя́ху моли́твы лампа́да и лю́дие вси́ узре́вше све́т ея́ удивля́хуся зело́, к ва́м в напа́стех прибега́ют и по́мощь от ва́с получа́ют; ея́же и на́с сподо́бите преподо́бнии, о ва́с вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́йство челове́ческое не довле́ет к досто́йному прославле́нию чуде́с от моще́й ва́ших и поны́не соверша́ющихся, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е: ста́рица бо немощна́я мона́хиня ко́стное преломле́ние претерпе́вшая и от враче́й не уте́шенная, к ва́м, преподо́бнии, прите́кше и со слеза́ми моля́ху ва́с. Вско́ре же исцеле́ние соверше́нное получи́в, во умиле́нии се́рдца воспе́ша ва́м:

Ра́дуйтеся, благода́ти Свята́го Ду́ха сосу́ди избра́ннии;

Ра́дуйтеся, ра́дости на́м ве́чныя благоприя́тнии хода́таи.

Ра́дуйтеся, ста́рицу немощну́ю от неду́га ско́ро исцели́вшии;

Ра́дуйтеся, исцеле́нием си́м иску́сных враче́й удиви́вшии.

Ра́дуйтеся, нетле́нныя благоуха́ющии цве́ты;

Ра́дуйтеся, безсме́ртия немерца́ющии лучи́.

Ра́дуйтеся, на земли́ вели́чием чуде́с блиста́ющии;

Ра́дуйтеся, на небеси́ со А́нгелы Бо́га сла́вящии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 10.

Спасе́ние ве́чное унасле́довавше, богоблаже́ннии Кири́лле и Мари́е, душа́ми ва́шими во оби́телех го́рних неразлу́чно в Бо́зе пребыва́ете, святы́ми же мощми́ ва́шими во оби́тели Пренепоро́чныя Де́вы нетле́нно вку́пе почива́ете и оби́льная исцеле́ния источа́ете, на́с в Го́рний Иерусали́м о́ный руково́дствуя, вопию́щих того́ Гра́да Упра́вителю: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стена́ и прибе́жище все́м к ва́м притека́ющим вы́ есте́, преподо́бнии. Оби́тель бо ва́ша к жи́зни и́ночестей возрожде́нная мно́жество и́щущих спасе́ния собра́, и́х же вы́ от искуше́ний и собла́знов сохрани́те, блаже́ннии, и мона́шескому де́ланию научи́те, да улучи́вше жела́емое, принесу́т ва́м сицевы́я благода́рственныя словеса́:

Ра́дуйтеся, чадолюби́выя на́ши предста́телие;

Ра́дуйтеся, руково́дствующии на́с ко Христу́ Бо́гу.

Ра́дуйтеся, наставля́ющии ше́ствовати по за́поведем Госпо́дним;

Ра́дуйтеся, науча́ющии терпели́во носи́ти кре́ст сво́й и Влады́це на́шему после́довати.

Ра́дуйтеся, я́ко с преподо́бным отце́м на́шим Се́ргием име́ете дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему и ко Святе́й Его́ Богома́тери;

Ра́дуйтеся, я́ко вы́ есте́ хода́таи о на́с недосто́йных, жи́тельствующих во святе́й оби́тели на́шей, е́й же вы́ и нача́льницы.

Ра́дуйтеся, я́ко Бо́гом собра́нней дружи́не се́й вы́ помо́щницы, засту́пницы и моли́твенницы;

Ра́дуйтеся, я́ко ва́шими моли́твами сохраня́ема невреди́мы от бесо́в и от челове́к злы́х пребыва́ем.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 11.

Пе́ние моле́бное прино́сят ва́м, преблаже́ннии Кири́лле и Мари́е, не во оби́тели Хотько́вской то́кмо, но и в Высо́цкой, сыно́м ва́шим основа́нней, многоцеле́бных моще́й ва́ших ча́сть иму́щей, сла́вят чудеса́ ва́ми соверша́емыя: младе́нец бо неду́г неисце́льный име́яй, исцеле́ние от ва́с получа́ет, роди́телей ра́дости безме́рныя исполня́я, вопию́щих исцеле́ний пода́телю Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Све́том трисия́нным осиява́еми, Кири́лле и Мари́е, всеблаже́ннии, со все́ми святы́ми предстои́те ны́не на Небеси́ Престо́лу Царя́ ца́рствующих и отту́ду, я́ко свети́ла светоза́рнии, при́сно просвеща́ете ду́ши притека́ющих к ра́це моще́й ва́ших и покая́нию и́стинному науча́ете. Сего́ ра́ди, прославля́юще ва́с, глаго́лем:

Ра́дуйтеся, я́ко сконча́ли есте́ жи́знь свою́ те́лом, но ду́хом не отступа́ете от на́с;

Ра́дуйтеся, с ве́рою приходя́щих к ра́це моще́й ва́ших благода́тно освяща́ющии.

Ра́дуйтеся, би́сери сия́ющии и благода́тно просвеща́ющии челове́ков;

Ра́дуйтеся, све́ти у́мнии, заре́ю Свята́го Ду́ха облиста́ющии.

Ра́дуйтеся, изве́стнии умилостиви́тели Царя́ Небе́снаго;

Ра́дуйтеся, призыва́ющих моли́твенно честна́я имена́ ва́ши ско́рии услы́шатели.

Ра́дуйтеся, упова́ние на ва́с по Бо́зе возлага́ющих ди́внии помо́щницы;

Ра́дуйтеся, все́м правове́рным вся́кое проше́ние во и́х по́льзу исполня́ющии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 12.

Благода́ть от Бо́га да́нную ва́м ве́дяще, приле́жно мо́лим вы́ ны́не, прехва́льнии схимона́си: проле́йте те́плую о на́с моли́тву ко Го́споду, да сохрани́т оби́тель на́шу неврежде́нну от напа́стей и нестрое́ний, и на́с да поми́лует и спасе́т, вопию́щих Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще ва́ше Богоуго́дное житие́, преподо́бнии, и на небеси́ от Бо́га прославле́ние, ублажа́ем пра́ведное преставле́ние ва́ше, велича́ем безчи́сленныя чудеса́ от святы́х моще́й ва́ших истека́ющия, и на неусы́пныя моли́твы ва́ша упова́юще, взыва́ем ва́м сицева́я:

Ра́дуйтеся, житие́ ва́ше земно́е благоче́стне сконча́вшии;

Ра́дуйтеся, от Царя́ Небе́снаго венцы́ сла́вы прие́мшии.

Ра́дуйтеся, обличе́ннии в ри́зу благода́тнаго нетле́ния;

Ра́дуйтеся, во благоуха́нии святы́ни нетле́нно почива́ющии.

Ра́дуйтеся, препоя́саннии си́лою мно́гих чуде́с;

Ра́дуйтеся, я́ко ра́ка ва́ша честна́я враче́бница яви́ся неду́гом челове́ческим.

Ра́дуйтеся, я́ко от нея́ вся́к с ве́рою приходя́й да́ры целе́бныя прие́млет;

Ра́дуйтеся, я́ко оби́тель на́ша моще́й ра́ди ва́ших по все́й земле́ Росси́йстей прославля́ется.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 13.

О, пресла́внии чудотво́рцы и уго́дницы Госпо́дни Кири́лле и Мари́е! Приими́те сия́ моле́ния на́ша от всея́ души́ ва́м ны́не возноси́мыя и сподо́бите на́с предста́тельствы ва́шими в чи́не а́нгельском дости́гнути Небе́снаго Ца́рствия, иде́же вси́ святи́и, А́нгели и челове́цы воспева́ют непреста́нными гла́сы хвалу́ Пресвяте́й Тро́ице, Бо́гу на́шему: Аллилу́иа, Аллилу́иа, Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, а зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й

И́кос 1.

А́нгели земни́и и челове́цы небе́снии вои́стину яви́стеся преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, от ю́ности ва́шея чи́стую со́весть иму́щии к Бо́гу, и до́бре во благоче́стии и чистоте́ вку́пе пожи́вшии, на́м же оста́вльшии в приме́р подража́ния житие́ ва́ше богоуго́дное, ему́же чудя́щеся и чудесы́ ва́шими озаря́еми, зове́м ва́м гла́сы хвале́бными си́це:

Ра́дуйтеся, от ю́ности ва́шея Христа́ возлюби́вшии и Тому́ от души́ порабо́тавшии;

Ра́дуйтеся, целому́дрия храни́тели и душе́вныя и теле́сныя чистоты́ рачи́тели.

Ра́дуйтеся, ду́ши ва́ши и телеса́ на земли́ в обита́лище Ду́ха Свята́го угото́вившии;

Ра́дуйтеся, испо́лненнии прему́дрости и ра́зума Боже́ственнаго.

Ра́дуйтеся, я́ко от земли́ на не́бо преидо́сте и та́мо со А́нгелы Тро́ице предстои́те;

Ра́дуйтеся, я́ко со безпло́тными ли́ки трисвяту́ю пе́снь Е́й воспева́ете.

Ра́дуйтеся, на небеси́ и на земли́ от Го́спода просла́вленнии;

Ра́дуйтеся, обре́тшии ве́чное всесве́тлое ме́сто упокое́ния.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Конда́к 1.

Избра́ннии чудотво́рцы и вели́цыи уго́дницы Госпо́дни, оби́тели на́шея засту́пницы и при́снии о душа́х на́ших моли́твенницы, преподо́бнии схимона́ше Кири́лле и схимона́хине Мари́е! Пе́ние похва́льное ва́м принося́ще, мо́лим вы́ усе́рдно: я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Го́споду, предста́тельством ва́шим от вся́ких бе́д на́с свободи́те и насле́дники Ца́рствия Небе́снаго на́с соде́лайте, да зове́м ва́м ра́достно:

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е, блази́и о на́с пред Бо́гом засту́пницы.

Моли́тва преподо́бным Кири́ллу и Мари́и, роди́телем преподо́бнаго Се́ргия Ра́донежскаго

О раби́ Бо́жии, преподо́бнии Кири́лле и Мари́е! А́ще и сконча́ли есте́ вре́менную жи́знь свою́ те́лом, но ду́хом не отступа́ете от на́с, руково́дствуете же ны́ ко Христу́ Бо́гу, наставля́ете ше́ствовати по за́поведем Госпо́дним и носи́ти кре́ст сво́й и после́довати Влады́це на́шему. Вы́, преподо́бнии, вку́пе с преподо́бным и Богоно́сным отце́м на́шим Се́ргием, ва́шим возлю́бленным сы́ном, име́ете дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему и ко Святе́й Его́ Богома́тери. Бу́дите моли́твенницы и хода́таи о на́с, недосто́йных, жи́тельствующих во святе́й оби́тели ва́шей, е́й же вы́ и нача́льницы. Бу́дите помо́щницы и засту́пницы Бо́гом собра́нней дружи́не се́й, да жи́тельствующим на ме́сте се́м и приходя́щий с ве́рою, ва́шими моли́твами сохраня́еми, невреди́ми от бесо́в и от челове́к злы́х пребу́дем, сла́вяще Святу́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Почитая православных святых, мы не всегда думаем об их родителях, а зачастую даже не знаем их. Но встречаются случаи, когда родители почитаемых святых показывают не меньшую добродетель и даруют помощь. Так, молитва Кириллу и Марии Радонежским, родителям Сергия Радонежского способствует в делах семьи и дома, а также в супружестве.

История Кирилла и Марии Радонежских

До того, как принять монашеский постриг, преподобный Кирилл служил у князей Ростова. Семья их была обеспеченной, но, несмотря на это, они с супругой вели простую жизнь, помогали нуждающимся, не отказывали путникам в приюте. Детей они воспитывали в благочестии и любви к Богу.

Знамение об их сыне как об Избраннике Божьем пришло к ним еще до того, как он появился на свет.

В чем помогают молитвы преподобным?

Годы спустя Кирилл и Мария приняли вначале иночество, потом схиму. Преподобные схимонах Кирилл и схимонахиня Мария умерли в 1337 году. Их мощи с тех пор покоятся в Покровском соборе. Говорят, что Сергий Радонежский указал:

Прежде чем идти к нему, помолиться об упокоении его родителей над их гробом.

Поэтому многие верующие считают своим долгом помолиться возле мощей его родителей и почтить их память.

День памяти отмечается 31 января, 19 июля (Собор Радонежских святых), 11 октября.

К молитве Кириллу и Марии Радонежским обращаются в следующих случаях:

  • просьба о содействии в воспитании детей;
  • просьба о даровании семейного благополучия.

Молитва преподобным Кириллу и Марии, родителям преподобного Сергия Радонежского

О раби Божии, схимонаше Кирилле и схимонахине Марие! Внемлите смиренному молению нашему. Аще бо временное житие ваше скончали есте, но духом от нас не отступаете, присно по заповедем Господним шествовати нас научающе и крест свой терпеливо носити нам пособствующе. Се бо вкупе со преподобным и богоносным отцем нашим Сергием, вашим возлюбленным сыном, дерзновение ко Христу Богу и ко Пречистой Его Матери стяжали есте. Темже и ныне будите молитвенницы и ходатаи о нас, недостойных рабах Божиих (имена). Будите нам заступницы крепции, да верою живуще, заступлением вашим сохраняеми, невредими от бесов и от человек злых пребудем, славяще Святую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва о даровании христианского супружества

Обрести семейное счастье и благополучие поможет молитва преподобным Кириллу и Марии Радонежским. Девушки прибегают к этой молитве, когда просят Господа послать им супруга.

О блаженная двоице, воистину земли русския украшение, святый преподобный Кирилле и святая преподобная Марие; образ брака христианскаго яви Господь преславное житие ваше; славно бо пожили есте в лета тяжкия для земли и народа нашего и вся скорби и искушения мира сего претрели есте единою плотию — сего ради прослави Господь вас и супружество ваше. Темже смиренно молю вас, препадающе перед святым образом вашим: умолите Господа, во еже послати мне супруга христианскаго (супругу христианскую). Весте бо, яко несть добро человеку единому быти: да исправит Господь стези моя. Ей, блазии о нас пред Богом заступницы, испросите мне смиренномудрия, кротости и рассуждения христианскаго. Помозите мне очистить от страстей сердце мое. Вы бо учителие и образи чистаго жития преизряднии есте и ходатаицы о нас по Бозе во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобным Кириллу и Марии Радонежским, глас 3

Блаженств Христовых причастницы, честнаго супружества и попечения о чадех добрый образе, праведнии Кирилле и Марие, плод благочестия, Сергия преподобнаго, нам явившии, с нимже усердно молите Господа низпослати нам дух любве и смиренномудрия, да в мире и единомыслии прославим Троицу Единосущную.

Кондак преподобным Кириллу и Марии Радонежским, глас 4

Днесь, вернии, сошедшеся, восхвалим двоицу блаженную, благовернаго Кирилла и Марию добронравную, тии бо молятся вкупе со возлюбленным сыном своим, преподобным Сергием, ко Единому во Святей Троице Богу, Отечество наше в правоверии утвердити, домы миром оградити, юныя от напастей и соблазнов избавити, старость укрепити и спасти души наша.

Канон святым преподобным Кириллу и Марии, родителям преподобного Сергия Радонежского

Кирилл Радонежский

Краткое житие преподобных Кирилла и Марии, родителей преподобного Сергия Радонежского

Пре­по­доб­ный Ки­рилл со­сто­ял на служ­бе сна­ча­ла у Ро­стов­ско­го кня­зя Кон­стан­ти­на II Бо­ри­со­ви­ча, а по­том у Кон­стан­ти­на III Ва­си­лье­ви­ча, ко­то­рых он, как один из са­мых близ­ких к ним лю­дей, не раз со­про­вож­дал в Зо­ло­тую Ор­ду. Св. Ки­рилл вла­дел до­ста­точ­ным по сво­е­му по­ло­же­нию со­сто­я­ни­ем, но по про­сто­те то­гдаш­них нра­вов, жи­вя в де­ревне, не пре­не­бре­гал и обыч­ны­ми сель­ски­ми тру­да­ми.

В жи­тии пре­по­доб­но­го Сер­гия по­вест­ву­ет­ся о том, что за Бо­же­ствен­ной ли­тур­ги­ей еще до рож­де­ния сы­на пра­вед­ная Ма­рия и мо­ля­щи­е­ся слы­ша­ли трое­крат­ное вос­кли­ца­ние мла­ден­ца: пе­ред чте­ни­ем Свя­то­го Еван­ге­лия, во вре­мя Хе­ру­вим­ской пес­ни и ко­гда свя­щен­ник про­из­нес «Свя­тая свя­тым». Пре­по­доб­ные Ки­рилл и Ма­рия ощу­ти­ли на се­бе ве­ли­кую ми­лость Бо­жию, их бла­го­че­стие тре­бо­ва­ло, чтобы чув­ства бла­го­дар­но­сти к Бо­гу бы­ли вы­ра­же­ны в ка­ком-ли­бо внеш­нем по­дви­ге бла­го­че­стия, в бла­го­го­вей­ном обе­те. И пра­вед­ная Ма­рия, по­доб­но свя­той Анне – ма­те­ри про­ро­ка Са­му­и­ла, вме­сте с му­жем да­ла обе­ща­ние по­свя­тить ча­до Бла­го­де­те­лю всех – Бо­гу. Гос­подь да­ро­вал им сы­на, ко­то­ро­го на­зва­ли Вар­фо­ло­ме­ем. С пер­вых дней жиз­ни мла­де­нец всех уди­вил пост­ни­че­ством: по сре­дам и пят­ни­цам он не при­ни­мал мо­ло­ка ма­те­ри, в дру­гие же дни, ес­ли она упо­треб­ля­ла в пи­щу мя­со, мла­де­нец так­же от­ка­зы­вал­ся от мо­ло­ка. За­ме­тив это, пре­по­доб­ная Ма­рия во­все от­ка­за­лась от мяс­ной пи­щи.

Пра­вед­ность Ки­рил­ла и Ма­рии бы­ла из­вест­на не толь­ко Бо­гу. Бу­дучи стро­ги­ми блю­сти­те­ля­ми всех цер­ков­ных уста­вов, они по­мо­га­ли бед­ным, но осо­бен­но свя­то хра­ни­ли за­по­ведь свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла: стран­но­лю­бия не за­бы­вай­те, тем бо не ве­дя­ще неции стран­но­при­я­ша Ан­ге­лы (Евр.13:2). То­му же учи­ли они и сво­их де­тей, стро­го вну­шая им не упус­кать слу­чая по­звать к се­бе в дом пу­те­ше­ству­ю­ще­го ино­ка или ино­го уста­ло­го стран­ни­ка. До нас не до­шло по­дроб­ных све­де­ний о бла­го­че­сти­вой жиз­ни этой бла­жен­ной че­ты, за­то мы мо­жем вме­сте со свя­ти­те­лем Пла­то­ном ска­зать, что сам про­ис­шед­ший от них плод по­ка­зал луч­ше вся­ких крас­но­ре­чи­вых по­хвал доб­ро­ту бла­го­сло­вен­но­го дре­ва. Счаст­ли­вы ро­ди­те­ли, ко­их име­на про­слав­ля­ют­ся веч­но в их де­тях и потом­стве! Счаст­ли­вы и де­ти, ко­то­рые не толь­ко не по­сра­ми­ли, но и при­умно­жи­ли и воз­ве­ли­чи­ли честь и бла­го­род­ство сво­их ро­ди­те­лей и слав­ных пред­ков, ибо ис­тин­ное бла­го­род­ство со­сто­ит в доб­ро­де­те­ли!

Око­ло 1328 г. пре­по­доб­ные Ки­рилл и Ма­рия пе­ре­се­ли­лись из Ро­сто­ва в Ра­до­неж. Вер­стах в трех от Ра­до­не­жа был Хоть­ков­ский По­кров­ский мо­на­стырь, в то вре­мя од­новре­мен­но быв­ший и муж­ским, и жен­ским. По рас­про­стра­нен­но­му на Ру­си обы­чаю под ста­рость ино­че­ство при­ни­ма­ли и про­сте­цы, и кня­зья, и бо­яре. Дух ино­че­ства со­об­щил­ся от сы­на к ро­ди­те­лям: под ко­нец сво­ей мно­госкорб­ной жиз­ни пра­вед­ные Ки­рилл и Ма­рия по­же­ла­ли и са­ми при­нять ан­гель­ский об­раз.

В этот мо­на­стырь и на­пра­ви­ли они свои сто­пы, чтобы там про­ве­сти оста­ток сво­их дней в по­дви­ге по­ка­я­ния, го­то­вясь к дру­гой жиз­ни. Но недол­го схим­ни­ки-бо­яре по­тру­ди­лись в но­вом зва­нии. В 1337 г. они с ми­ром ото­шли ко Гос­по­ду.

3 ап­ре­ля 1992 г., в год празд­но­ва­ния 600-ле­тия со дня пре­став­ле­ния пре­по­доб­но­го Сер­гия, на Ар­хи­ерей­ском Со­бо­ре Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви со­сто­я­лось об­ще­цер­ков­ное про­слав­ле­ние схи­мо­на­ха Ки­рил­ла и схи­мо­на­хи­ни Ма­рии. Ка­но­ни­за­ция до­стой­но увен­ча­ла ше­сти­ве­ко­вое по­чи­та­ние ро­ди­те­лей ве­ли­ко­го по­движ­ни­ка, дав­ших ми­ру об­ра­зец свя­то­сти и хри­сти­ан­ско­го устро­е­ния се­мьи.

Полное житие преподобных Кирилла и Марии, родителей преподобного Сергия Радонежского

«…Раб Бо­жий Ки­рилл преж­де об­ла­дал боль­шим име­ни­ем в Ро­стов­ской об­ла­сти, был он бо­яри­ном, од­ним из слав­ных и из­вест­ных бо­яр, вла­дел боль­шим бо­гат­ством, но к кон­цу жиз­ни в ста­ро­сти об­ни­щал и впал в бед­ность. Ска­жем и о том, как и по­че­му он об­ни­щал: из-за ча­стых хож­де­ний с кня­зем в Ор­ду, из-за ча­стых на­бе­гов та­тар­ских на Русь, из-за ча­стых по­сольств та­тар­ских, из-за мно­гих да­ней тяж­ких и сбо­ров ор­дын­ских, из-за ча­сто­го недо­стат­ка в хле­бе… Из-за это­го несча­стья раб Бо­жий Ки­рилл вы­ехал из той де­рев­ни ро­стов­ской, о ко­то­рой уже го­во­ри­лось; со­брал­ся он со всем до­мом сво­им, и со все­ми род­ны­ми сво­и­ми по­ехал, и пе­ре­се­лил­ся из Ро­сто­ва в Ра­до­неж. И, при­шед­ши ту­да, по­се­лил­ся око­ло церк­ви, на­зван­ной в честь свя­то­го Рож­де­ства Хри­сто­ва…

Сы­но­вья Ки­рил­ла, Сте­фан и Петр, же­ни­лись; тре­тий же сын, бла­жен­ный юно­ша Вар­фо­ло­мей, не за­хо­тел же­нить­ся, а весь­ма стре­мил­ся к ино­че­ской жиз­ни. Об этом он мно­го­крат­но про­сил от­ца, го­во­ря: «Те­перь дай мне, вла­ды­ка, свое со­гла­сие, чтобы с бла­го­сло­ве­ни­ем тво­им я на­чал ино­че­скую жизнь». Но ро­ди­те­ли его от­ве­ти­ли ему: «Ча­до! По­до­жди немно­го и по­тер­пи для нас: мы ста­ры, бед­ны, боль­ны сей­час, и неко­му уха­жи­вать за на­ми. Вот ведь бра­тья твои Сте­фан и Петр же­ни­лись и ду­ма­ют, как уго­дить же­нам; ты же, неже­на­тый, ду­ма­ешь, как уго­дить Бо­гу, — бо­лее пре­крас­ную сте­зю из­брал ты, ко­то­рая не от­ни­мет­ся у те­бя. Толь­ко по­уха­жи­вай за на­ми немно­го, и ко­гда нас, ро­ди­те­лей тво­их, про­во­дишь до гро­ба, то­гда смо­жешь и свой за­мы­сел осу­ще­ствить. Ко­гда нас в гроб по­ло­жишь и зем­лею за­сы­пешь, то­гда и свое же­ла­ние ис­пол­нишь».

Чу­дес­ный же юно­ша с ра­до­стью обе­щал уха­жи­вать за ни­ми до кон­ца их жиз­ни и с то­го дня ста­рал­ся каж­дый день вся­че­ски уго­дить ро­ди­те­лям сво­им, чтобы они мо­ли­лись за него и да­ли ему бла­го­сло­ве­ние. Так жил он неко­то­рое вре­мя, при­слу­жи­вая и уго­ждая ро­ди­те­лям сво­им всей ду­шой и от чи­сто­го серд­ца, по­ка ро­ди­те­ли его не по­стриг­лись в мо­на­хи и каж­дый из них в раз­лич­ное вре­мя не уда­лил­ся в свой мо­на­стырь. Немно­го лет про­жив в мо­на­хах, ушли они из жиз­ни этой, ото­шли к Бо­гу, а сы­на сво­е­го, бла­жен­но­го юно­шу Вар­фо­ло­мея, каж­дый день они мно­го раз бла­го­слов­ля­ли до по­след­не­го вздо­ха. Бла­жен­ный же юно­ша про­во­дил до гро­ба ро­ди­те­лей сво­их, и пел над ни­ми над­гроб­ные пес­но­пе­ния, и за­вер­нул те­ла их, и по­це­ло­вал их, и с боль­ши­ми по­че­стя­ми по­ло­жил их в гроб, и за­сы­пал зем­лей со сле­за­ми как некое бес­цен­ное со­кро­ви­ще. И со сле­за­ми он по­чтил умер­ших от­ца и мать па­ни­хи­да­ми и свя­ты­ми ли­тур­ги­я­ми, от­ме­тил па­мять ро­ди­те­лей сво­их и мо­лит­ва­ми, и раз­да­чей ми­ло­сты­ни убо­гим, и корм­ле­ни­ем ни­щих. Так до со­ро­ко­во­го дня он от­ме­чал па­мять ро­ди­те­лей сво­их».

По­сле это­го вер­нул­ся бу­ду­щий пре­по­доб­ный Сер­гий в свой дом и на­чал рас­ста­вать­ся с жи­тей­ски­ми за­бо­та­ми это­го ми­ра, чтобы ско­рее на­чать мо­на­ше­скую жизнь.

На­до до­ба­вить, что мо­на­ше­ский об­раз свя­тые Ки­рилл и Ма­рия при­ня­ли в Хоть­ко́вском По­кров­ском мо­на­сты­ре, ко­то­рый рас­по­ла­гал­ся в трех вер­стах от Ра­до­не­жа и был в то вре­мя од­новре­мен­но муж­ским и жен­ским.

Ле­то­пись Хоть­ко́вско­го По­кров­ско­го мо­на­сты­ря при­во­дит сви­де­тель­ства о том, как мо­лит­вен­ное об­ра­ще­ние к пре­по­доб­но­му Сер­гию и его ро­ди­те­лям спа­са­ло лю­дей от тяж­ких неду­гов. Мо­щи схи­мо­на­ха Ки­рил­ла и схи­мо­на­хи­ни Ма­рии неиз­мен­но по­ко­и­лись в По­кров­ском со­бо­ре, да­же по­сле его мно­го­чис­лен­ных пе­ре­стро­ек. Уже в XIV ве­ке в ли­це­вом жи­тии пре­по­доб­но­го Сер­гия ро­ди­те­ли его изо­бра­же­ны с ним­ба­ми. По пре­да­нию пре­по­доб­ный Сер­гий за­ве­щал — «преж­де чем ид­ти к нему, по­мо­лить­ся об упо­ко­е­нии его ро­ди­те­лей над их гро­бом». Так и по­ве­лось — па­лом­ни­ки, еду­щие на бо­го­мо­лье в Тро­иц­кую Лав­ру, по­се­ща­ли сна­ча­ла Хоть­ков­скую оби­тель. В XIX ве­ке по­чи­та­ние пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рии рас­про­стра­ни­лось по всей Рос­сии, об этом сви­де­тель­ству­ют ме­ся­це­сло­вы то­го вре­ме­ни. К со­жа­ле­нию, по­сле 1917 го­да Хоть­ко́вский мо­на­стырь был лик­ви­ди­ро­ван. Но, на­ко­нец, в июле 1981 го­да бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние Со­бо­ра Ра­до­неж­ских свя­тых в ко­то­ром бы­ли про­слав­ле­ны схи­мо­на­хи Ки­рилл и Ма­рия. В 1989 го­ду в По­кров­ском хра­ме мо­на­сты­ря, воз­вра­щен­но­го Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви, вновь на­ча­лись служ­бы и в него бы­ли пе­ре­не­се­ны мо­щи пра­вед­ных ро­ди­те­лей пре­по­доб­но­го Сер­гия.

Источник: Православный телеканал «СОЮЗ»

При­ме­ча­ния

Текст из жи­тия пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го, на­пи­сан­но­го свя­тым Епи­фа­ни­ем Пре­муд­рым, уче­ни­ком пре­по­доб­но­го Сер­гия. Κ со­жа­ле­нию, «Жи­тие Сер­гия» не до­шло до нас в пер­во­на­чаль­ном ви­де. В се­ре­дине 15 ве­ка жи­тие, вы­шед­шее из-под пе­ра Епи­фа­ния, бы­ло пе­ре­ра­бо­та­но офи­ци­аль­ным агио­гра­фом Па­хо­ми­ем Ло­го­фе­том. Па­хо­мий пи­сал уже по­сле об­ре­те­ния мо­щей свя­то­го Сер­гия в 1422 го­ду. Удо­вле­тво­ряя тре­бо­ва­ни­ям за­каз­чи­ков, Па­хо­мий при­дал «Жи­тию Сер­гия» па­рад­ную фор­му.

Мария Радонежская

Краткое житие преподобных Кирилла и Марии, родителей преподобного Сергия Радонежского

«…Раб Бо­жий Ки­рилл преж­де об­ла­дал боль­шим име­ни­ем в Ро­стов­ской об­ла­сти, был он бо­яри­ном, од­ним из слав­ных и из­вест­ных бо­яр, вла­дел боль­шим бо­гат­ством, но к кон­цу жиз­ни в ста­ро­сти об­ни­щал и впал в бед­ность. Ска­жем и о том, как и по­че­му он об­ни­щал: из-за ча­стых хож­де­ний с кня­зем в Ор­ду, из-за ча­стых на­бе­гов та­тар­ских на Русь, из-за ча­стых по­сольств та­тар­ских, из-за мно­гих да­ней тяж­ких и сбо­ров ор­дын­ских, из-за ча­сто­го недо­стат­ка в хле­бе… Из-за это­го несча­стья раб Бо­жий Ки­рилл вы­ехал из той де­рев­ни ро­стов­ской, о ко­то­рой уже го­во­ри­лось; со­брал­ся он со всем до­мом сво­им, и со все­ми род­ны­ми сво­и­ми по­ехал, и пе­ре­се­лил­ся из Ро­сто­ва в Ра­до­неж. И, при­шед­ши ту­да, по­се­лил­ся око­ло церк­ви, на­зван­ной в честь свя­то­го Рож­де­ства Хри­сто­ва…

Сы­но­вья Ки­рил­ла, Сте­фан и Петр, же­ни­лись; тре­тий же сын, бла­жен­ный юно­ша Вар­фо­ло­мей, не за­хо­тел же­нить­ся, а весь­ма стре­мил­ся к ино­че­ской жиз­ни. Об этом он мно­го­крат­но про­сил от­ца, го­во­ря: «Те­перь дай мне, вла­ды­ка, свое со­гла­сие, чтобы с бла­го­сло­ве­ни­ем тво­им я на­чал ино­че­скую жизнь». Но ро­ди­те­ли его от­ве­ти­ли ему: «Ча­до! По­до­жди немно­го и по­тер­пи для нас: мы ста­ры, бед­ны, боль­ны сей­час, и неко­му уха­жи­вать за на­ми. Вот ведь бра­тья твои Сте­фан и Петр же­ни­лись и ду­ма­ют, как уго­дить же­нам; ты же, неже­на­тый, ду­ма­ешь, как уго­дить Бо­гу, — бо­лее пре­крас­ную сте­зю из­брал ты, ко­то­рая не от­ни­мет­ся у те­бя. Толь­ко по­уха­жи­вай за на­ми немно­го, и ко­гда нас, ро­ди­те­лей тво­их, про­во­дишь до гро­ба, то­гда смо­жешь и свой за­мы­сел осу­ще­ствить. Ко­гда нас в гроб по­ло­жишь и зем­лею за­сы­пешь, то­гда и свое же­ла­ние ис­пол­нишь».

Чу­дес­ный же юно­ша с ра­до­стью обе­щал уха­жи­вать за ни­ми до кон­ца их жиз­ни и с то­го дня ста­рал­ся каж­дый день вся­че­ски уго­дить ро­ди­те­лям сво­им, чтобы они мо­ли­лись за него и да­ли ему бла­го­сло­ве­ние. Так жил он неко­то­рое вре­мя, при­слу­жи­вая и уго­ждая ро­ди­те­лям сво­им всей ду­шой и от чи­сто­го серд­ца, по­ка ро­ди­те­ли его не по­стриг­лись в мо­на­хи и каж­дый из них в раз­лич­ное вре­мя не уда­лил­ся в свой мо­на­стырь. Немно­го лет про­жив в мо­на­хах, ушли они из жиз­ни этой, ото­шли к Бо­гу, а сы­на сво­е­го, бла­жен­но­го юно­шу Вар­фо­ло­мея, каж­дый день они мно­го раз бла­го­слов­ля­ли до по­след­не­го вздо­ха. Бла­жен­ный же юно­ша про­во­дил до гро­ба ро­ди­те­лей сво­их, и пел над ни­ми над­гроб­ные пес­но­пе­ния, и за­вер­нул те­ла их, и по­це­ло­вал их, и с боль­ши­ми по­че­стя­ми по­ло­жил их в гроб, и за­сы­пал зем­лей со сле­за­ми как некое бес­цен­ное со­кро­ви­ще. И со сле­за­ми он по­чтил умер­ших от­ца и мать па­ни­хи­да­ми и свя­ты­ми ли­тур­ги­я­ми, от­ме­тил па­мять ро­ди­те­лей сво­их и мо­лит­ва­ми, и раз­да­чей ми­ло­сты­ни убо­гим, и корм­ле­ни­ем ни­щих. Так до со­ро­ко­во­го дня он от­ме­чал па­мять ро­ди­те­лей сво­их».

По­сле это­го вер­нул­ся бу­ду­щий пре­по­доб­ный Сер­гий в свой дом и на­чал рас­ста­вать­ся с жи­тей­ски­ми за­бо­та­ми это­го ми­ра, чтобы ско­рее на­чать мо­на­ше­скую жизнь.

На­до до­ба­вить, что мо­на­ше­ский об­раз свя­тые Ки­рилл и Ма­рия при­ня­ли в Хоть­ко́вском По­кров­ском мо­на­сты­ре, ко­то­рый рас­по­ла­гал­ся в трех вер­стах от Ра­до­не­жа и был в то вре­мя од­новре­мен­но муж­ским и жен­ским.

Ле­то­пись Хоть­ко́вско­го По­кров­ско­го мо­на­сты­ря при­во­дит сви­де­тель­ства о том, как мо­лит­вен­ное об­ра­ще­ние к пре­по­доб­но­му Сер­гию и его ро­ди­те­лям спа­са­ло лю­дей от тяж­ких неду­гов. Мо­щи схи­мо­на­ха Ки­рил­ла и схи­мо­на­хи­ни Ма­рии неиз­мен­но по­ко­и­лись в По­кров­ском со­бо­ре, да­же по­сле его мно­го­чис­лен­ных пе­ре­стро­ек. Уже в XIV ве­ке в ли­це­вом жи­тии пре­по­доб­но­го Сер­гия ро­ди­те­ли его изо­бра­же­ны с ним­ба­ми. По пре­да­нию пре­по­доб­ный Сер­гий за­ве­щал — «преж­де чем ид­ти к нему, по­мо­лить­ся об упо­ко­е­нии его ро­ди­те­лей над их гро­бом». Так и по­ве­лось — па­лом­ни­ки, еду­щие на бо­го­мо­лье в Тро­иц­кую Лав­ру, по­се­ща­ли сна­ча­ла Хоть­ков­скую оби­тель. В XIX ве­ке по­чи­та­ние пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рии рас­про­стра­ни­лось по всей Рос­сии, об этом сви­де­тель­ству­ют ме­ся­це­сло­вы то­го вре­ме­ни. К со­жа­ле­нию, по­сле 1917 го­да Хоть­ко́вский мо­на­стырь был лик­ви­ди­ро­ван. Но, на­ко­нец, в июле 1981 го­да бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние Со­бо­ра Ра­до­неж­ских свя­тых в ко­то­ром бы­ли про­слав­ле­ны схи­мо­на­хи Ки­рилл и Ма­рия. В 1989 го­ду в По­кров­ском хра­ме мо­на­сты­ря, воз­вра­щен­но­го Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви, вновь на­ча­лись служ­бы и в него бы­ли пе­ре­не­се­ны мо­щи пра­вед­ных ро­ди­те­лей пре­по­доб­но­го Сер­гия.

В че­ты­рех вер­стах от Ро­сто­ва Ве­ли­ко­го, на бе­ре­гу ре­ки Иш­ни, на­хо­ди­лось по­ме­стье знат­ных ро­стов­ских бо­яр Ки­рил­ла и Ма­рии. Ки­рилл со­сто­ял на служ­бе у Ро­стов­ских кня­зей. Су­пру­ги име­ли уже сы­на Сте­фа­на, ко­гда Бог да­ро­вал им дру­го­го сы­на – бу­ду­ще­го ос­но­ва­те­ля Свя­то-Тро­иц­кой Сер­ги­е­вой Лав­ры, пре­по­доб­но­го Сер­гия. Рас­ска­зы­вая о ро­ди­те­лях его, Епи­фа­ний Пре­муд­рый пи­шет: «Не до­пу­стил Бог, чтобы та­кой мла­де­нец, ко­то­рый дол­жен был вос­си­ять, ро­дил­ся от непра­вед­ных ро­ди­те­лей …». За­дол­го до рож­де­ния Про­мысл Бо­жий дал о нем зна­ме­ние как о ве­ли­ком из­бран­ни­ке Бо­жи­ем. Од­на­жды, ко­гда его мать, бе­ре­мен­ная им, бы­ла в церк­ви, ре­бе­нок, к ве­ли­ко­му изум­ле­нию всех при­сут­ство­вав­ших, три­жды вос­клик­нул гром­ким го­ло­сом в ма­те­рин­ском чре­ве: в на­ча­ле чте­ния Еван­ге­лия, пе­ред пе­ни­ем Хе­ру­вим­ской и в мо­мент, ко­гда свя­щен­ник воз­гла­сил: «Вон­мем, Свя­тая свя­тым!».

По­сле это­го мать ста­ла осо­бен­но сле­дить за сво­им ду­хов­ным со­сто­я­ни­ем, пом­ня, что но­сит во чре­ве мла­ден­ца, ко­то­ро­му пред­на­зна­че­но быть из­бран­ным со­су­дом Ду­ха Свя­то­го. «Мать же его, – пи­шет ав­тор жи­тия, – с то­го дня, ко­гда бы­ло это зна­ме­ние … но­си­ла мла­ден­ца в утро­бе как некое бес­цен­ное со­кро­ви­ще … и как со­суд из­бран­ный. И ко­гда в се­бе ре­бен­ка но­си­ла и бы­ла им бе­ре­мен­на, то­гда она се­бя блю­ла от вся­кой сквер­ны и от вся­кой нечи­сто­ты, по­стом ограж­да­ла се­бя, и вся­кой ско­ром­ной пи­щи из­бе­га­ла, и мя­са, и мо­ло­ка, и ры­бы не ела, лишь хле­бом и ово­ща­ми, и во­дой пи­та­лась. От ви­на со­вер­шен­но воз­дер­жи­ва­лась, а вме­сто раз­лич­ных на­пит­ков толь­ко од­ну во­ду, и ту по­не­мно­гу пи­ла. Ча­сто же втайне на­едине воз­ды­хая со сле­за­ми мо­ли­лась Бо­гу, так го­во­ря: «Гос­по­ди! Спа­си ме­ня, со­блю­ди ме­ня, убо­гую ра­бу Твою, и мла­ден­ца это­го, ко­то­ро­го но­шу я во утро­бе мо­ей спа­си и со­хра­ни! Ты, Гос­по­ди, охра­ня­ю­щий мла­ден­ца, да бу­дет во­ля Твоя, Гос­по­ди! И да бу­дет Имя Твое бла­го­сло­вен­но во ве­ки ве­ков. Аминь!»

Пра­вед­ная Ма­рия вме­сте с му­жем да­ют обет: ес­ли ро­дит­ся у них маль­чик, при­не­сти его в цер­ковь и от­дать Бо­гу.

3 мая 1314 го­да пра­вед­ных ро­ди­те­лей по­се­ти­ла ве­ли­кая ра­дость: ро­дил­ся маль­чик. В со­ро­ко­вой день по рож­де­нии мла­ден­ца при­нес­ли в цер­ковь, чтобы со­вер­шить над ним Та­ин­ство Кре­ще­ния. Свя­щен­ник Ми­ха­ил на­звал мла­ден­ца Вар­фо­ло­ме­ем, ибо в этот день (11 июня) празд­но­ва­лась па­мять свя­то­го апо­сто­ла Вар­фо­ло­мея. Это имя по сво­е­му зна­че­нию – «Сын ра­до­сти (уте­ше­ния)» бы­ло осо­бен­но уте­ши­тель­но для ро­ди­те­лей. Свя­щен­ник по­чув­ство­вал, что это осо­бый мла­де­нец и, осе­нен­ный Ду­хом Бо­же­ствен­ным, пред­рек: «ра­дуй­тесь и ве­се­ли­тесь, ибо бу­дет ре­бе­нок сей со­суд из­бран­ный Бо­га, оби­тель и слу­га Свя­той Тро­и­цы».

Ро­ди­те­ли ста­ли за­ме­чать осо­бен­ное в по­ве­де­нии мла­ден­ца: ес­ли мать вку­ша­ла мяс­ную пи­щу, мла­де­нец не пил ма­те­рин­ско­го мо­ло­ка. По сре­дам и пят­ни­цам он во­все оста­вал­ся без пи­щи. Воз­дер­жан­ный по­стом во чре­ве, мла­де­нец и по рож­де­нии как буд­то тре­бо­вал от ма­те­ри по­ста. И она ста­ла стро­же со­блю­дать пост: со­всем оста­ви­ла мяс­ную пи­щу, и мла­де­нец, кро­ме сре­ды и пят­ни­цы, все­гда по­сле это­го пи­тал­ся ее мо­ло­ком.

Ко­гда Ма­рия по­пы­та­лась от­дать мла­ден­ца кор­ми­ли­це, он не за­хо­тел взять сос­цов. Под­рас­тая, Вар­фо­ло­мей, как и в пер­вые дни сво­ей жиз­ни, по сре­дам и пят­ни­ца не вку­шал ни­ка­кой пи­щи, а в осталь­ные хра­нил воз­дер­жа­ние. Мать опа­са­лась, что су­ро­вый об­раз жиз­ни мо­жет по­вре­дить его здо­ро­вью и убеж­да­ла сы­на умень­шить стро­гость по­ста. Од­на­ко сын про­сил не от­кло­нять его от воз­дер­жа­ния, и мать бо­лее не пре­пят­ство­ва­ла.

Ко­гда Вар­фо­ло­мею ис­пол­ни­лось 15 лет, Ро­стов­ское кня­же­ство по­па­ло под власть Мос­ков­ско­го ве­ли­ко­го кня­зя Ива­на Ка­ли­ты. В Ро­стов был на­зна­чен на­мест­ни­ком один из мос­ков­ских бо­яр, ко­то­рый при­тес­нял и гра­бил жи­те­лей. Мно­гие из ро­стов­цев ста­ли по­ки­дать го­род. В чис­ле их был и бо­ярин Ки­рилл. Кро­ме при­тес­не­ний мос­ков­ских во­е­вод, он еще и ра­зо­рил­ся и не же­лал оста­вать­ся там, где неко­гда жил в бо­гат­стве и по­че­те. Для жи­тель­ства он вы­брал ма­лень­кий го­ро­док Ра­до­неж в Мос­ков­ских зем­лях.

По обы­чаю то­го вре­ме­ни Ки­рилл дол­жен был по­лу­чить по­ме­стье, но по ста­ро­сти уже не мог слу­жить Мос­ков­ско­му кня­зю, и эту обя­зан­ность при­нял на се­бя его стар­ший сын Сте­фан, к то­му вре­ме­ни уже же­на­тый. Млад­ший из сы­но­вей Ки­рил­ла и Ма­рии – Петр, так­же же­нил­ся, но Вар­фо­ло­мей и в Ра­до­не­же про­дол­жал свои по­дви­ги. Ко­гда ему бы­ло око­ло два­дца­ти лет, он по­про­сил у ро­ди­те­лей бла­го­сло­ве­ния на мо­на­ше­ство. Ро­ди­те­ли не воз­ра­жа­ли, но про­си­ли по­до­ждать толь­ко до их смер­ти: с ухо­дом они по­те­ря­ли бы по­след­нюю под­держ­ку, так как два стар­ших бра­та бы­ли уже же­на­ты и жи­ли от­дель­но. Бла­го­дат­ный сын по­ви­но­вал­ся и де­лал все, чтобы успо­ко­ить ста­рость сво­их ро­ди­те­лей, ко­то­рые не при­нуж­да­ли его всту­пить в брак.

Дух ино­че­ства пе­ре­дал­ся от сы­на к ро­ди­те­лям, и ко­нец сво­ей жиз­ни они при­ня­ли по­стриг в Хоть­ков­ском мо­на­сты­ре близ Ра­до­не­жа. По­чти в то же вре­мя про­изо­шла пе­чаль­ная пе­ре­ме­на и в жиз­ни их стар­ше­го сы­на Сте­фа­на: же­на его умер­ла, оста­вив двух сы­но­вей. По­хо­ро­нив су­пру­гу в Хоть­ков­ском мо­на­сты­ре, Сте­фан не по­же­лал уже воз­вра­щать­ся в мир. По­ру­чив сво­их де­тей млад­ше­му бра­ту Пет­ру, он здесь же, в Хоть­ко­ве, при­нял мо­на­ше­ство. В 1337 го­ду схи­мо­нах Ки­рилл и схи­мо­на­хи­ня Ма­рия ото­шли ко Гос­по­ду. Де­ти по­греб­ли их под се­нью По­кров­ской оби­те­ли, ко­то­рая с это­го вре­ме­ни ста­ла по­след­ним при­ютом и усы­паль­ни­цей Сер­ги­е­ва ро­да.

Ле­то­пись Хоть­ков­ско­го По­кров­ско­го мо­на­сты­ря при­во­дит сви­де­тель­ства о том, как мо­лит­вен­ное об­ра­ще­ние к пре­по­доб­но­му Сер­гию и его ро­ди­те­лям спа­са­ло лю­дей от тяж­ких неду­гов. Осо­бен­но про­яви­лось их за­ступ­ни­че­ство во вре­мя на­род­ных бед­ствий – страш­ной мо­ро­вой яз­вы 1770–1771 го­дов, эпи­де­мий хо­ле­ры в 1848 го­ду и 1871 го­ду. Ты­ся­чи лю­дей сте­ка­лись в Хоть­ко­во. У гроб­ни­цы ро­ди­те­лей пре­по­доб­но­го чи­та­лась неусып­но Псал­тирь и мо­лит­ва свя­тым схи­мо­на­ху Ки­рил­лу и схи­мо­на­хине Ма­рии. В то же вре­мя они уже мест­но по­чи­та­лись в мо­на­сты­ре. И вся­кий раз мно­же­ство лю­дей со­хра­ня­лись от гу­би­тель­ных бо­лез­ней.

Мо­щи схи­мо­на­ха Ки­рил­ла и схи­мо­на­хи­ни Ма­рии неиз­мен­но по­ко­и­лись в По­кров­ском со­бо­ре, да­же по­сле его мно­го­чис­лен­ных пе­ре­стро­ек. Над гроб­ни­цей свя­тых на­хо­ди­лась ста­рин­ная ико­на, во­пло­тив­шая идею Небес­но­го По­кро­ва над оби­те­лью. На этой иконе изо­бра­же­на Бо­жия Ма­терь в рост, с воз­де­ты­ми мо­лит­вен­но ру­ка­ми; под ее сто­па­ми – гроб­ни­ца Ки­рил­ла и Ма­рии; по од­ну сто­ро­ну от нее – их де­ти: пре­по­доб­ный Сер­гий, Петр и Сте­фан, а по дру­гую – су­пру­га Сте­фа­на Ан­на и су­пру­га Пет­ра Ека­те­ри­на.

Ужо в XIV ве­ке в ли­це­вом жи­тии пре­по­доб­но­го Сер­гия ро­ди­те­ли его изо­бра­же­ны с ним­ба­ми. Су­ще­ству­ет пре­да­ние, по ко­то­ро­му пре­по­доб­ный Сер­гий за­ве­щал «преж­де чем ид­ти к нему, по­мо­лить­ся об упо­ко­е­нии его ро­ди­те­лей над их гро­бом». Так и по­ве­лось – па­лом­ни­ки, еду­щие на бо­го­мо­лье в Тро­иц­кую Лав­ру, по­се­ща­ли сна­ча­ла Хоть­ков­скую оби­тель, же­лая «по­кло­нить­ся на мо­гил­ке его пра­вед­ных ро­ди­те­лей, чтобы явить­ся бла­го­дат­но­му сы­ну от до­ро­гой ему мо­ги­лы как бы с на­пут­стви­ем от са­мих пра­вед­ных ро­ди­те­лей». По пре­да­нию, пре­по­доб­ный Сер­гий неред­ко хо­дил на мо­ги­лу ро­ди­те­лей из сво­ей Лав­ры.

В XIX ве­ке по­чи­та­ние пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рии рас­про­стра­ни­лось по всей Рос­сии, об этом сви­де­тель­ству­ют ме­ся­це­сло­вы то­го вре­ме­ни.

По­сле 1917 го­да Хоть­ков­ский мо­на­стырь был лик­ви­ди­ро­ван, од­на­ко до за­кры­тия по­след­не­го хра­ма неко­то­рые сест­ры жи­ли на тер­ри­то­рии мо­на­сты­ря, со­став­ляя ру­ко­дель­ную ар­тель. В 30-е го­ды хра­мы сде­ла­ли ма­стер­ски­ми и скла­да­ми. Ра­бо­чие, ко­то­рые за­ни­ма­лись пе­ре­строй­кой мо­на­стыр­ских зда­ний, са­ми пред­ло­жи­ли ве­ру­ю­щим взять из хра­ма остан­ки пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рии, т.к. им гро­зи­ло осквер­не­ние или уни­что­же­ние. Они по­мог­ли вскрыть по­лы хра­ма и вы­не­сти остан­ки пре­по­доб­ных, ко­то­рые бы­ли по­ло­же­ны в скле­пе непо­да­ле­ку от По­кров­ско­го хра­ма, на тер­ри­то­рии мо­на­сты­ря. Ни­ка­ких внеш­них зна­ков над скле­пом не бы­ло по­став­ле­но, но те, кто участ­во­вал в этом со­бы­тии, за­пом­ни­ли ме­сто по­гре­бе­ния.

В июле 1981 го­да бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние Со­бо­ра Ра­до­неж­ских свя­тых 6 (19) июля, на сле­ду­ю­щий день по­сле празд­ни­ка в честь об­ре­те­ния мо­щей пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го. Схи­мо­на­хи Ки­рилл и Ма­рия бы­ли про­слав­ле­ны в со­бо­ре Ра­до­неж­ских свя­тых.

В 1987 го­ду, во вре­мя под­го­тов­ки к празд­но­ва­нию 1000-ле­тия Кре­ще­ния Ру­си, склеп с мо­ща­ми пре­по­доб­ных был рас­крыт. Все ожи­да­ли на­ча­ла бо­го­слу­же­ний в По­кров­ском хра­ме, чтобы пе­ре­не­сти в него вновь об­ре­тен­ные мо­щи.

В 1989 го­ду в По­кров­ском хра­ме быв­ше­го Хоть­ков­ско­го мо­на­сты­ря, воз­вра­щен­но­го Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви, вновь воз­го­ре­лась све­ча цер­ков­ной мо­лит­вы пре­по­доб­но­му Сер­гию и его ро­ди­те­лям. В том же го­ду в день празд­но­ва­ния пре­по­доб­но­го Сер­гия мо­щи его пра­вед­ных ро­ди­те­лей пе­ре­нес­ли в храм По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Воз­об­но­ви­лось празд­но­ва­ние па­мя­ти пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рии 28 сен­тяб­ря (11 ок­тяб­ря) и 18 (31) ян­ва­ря. Ве­ра в за­ступ­ни­че­ство свя­тых укре­пи­лась по­сле мно­го­чис­лен­ных ис­це­ле­ний, со­вер­шен­ных у гроб­ни­цы.

В 1992 го­ду от­крыл­ся Хоть­ков­ский жен­ский мо­на­стырь в честь По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. В том же го­ду, ко­гда празд­но­ва­лось 600-ле­тие со дня кон­чи­ны пре­по­доб­но­го Сер­гия, со­вер­ши­лось об­ще­цер­ков­ное про­слав­ле­ние пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рии, увен­чав­шее ше­сти­ве­ко­вое по­чи­та­ние ро­ди­те­лей ве­ли­ко­го све­тиль­ни­ка Рус­ской зем­ли, дав­ших ми­ру об­ра­зец свя­то­сти и хри­сти­ан­ско­го устро­е­ния се­мьи.

Се­го­дня во всех хра­мах Рос­сии по­ми­на­ют ро­ди­те­лей пре­по­доб­но­го Сер­гия – пре­по­доб­ных Ки­рил­ла и Ма­рию, и ро­ди­те­лей пре­по­доб­но­го Се­ра­фи­ма – Ис­и­до­ра и Ага­фию – вос­пи­та­те­лей юно­сти пре­по­доб­ных.

При­ме­ча­ния

Источник: Православный телеканал «СОЮЗ»

Текст из жи­тия пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го, на­пи­сан­но­го свя­тым Епи­фа­ни­ем Пре­муд­рым, уче­ни­ком пре­по­доб­но­го Сер­гия. Κ со­жа­ле­нию, «Жи­тие Сер­гия» не до­шло до нас в пер­во­на­чаль­ном ви­де. В се­ре­дине 15 ве­ка жи­тие, вы­шед­шее из-под пе­ра Епи­фа­ния, бы­ло пе­ре­ра­бо­та­но офи­ци­аль­ным агио­гра­фом Па­хо­ми­ем Ло­го­фе­том. Па­хо­мий пи­сал уже по­сле об­ре­те­ния мо­щей свя­то­го Сер­гия в 1422 го­ду. Удо­вле­тво­ряя тре­бо­ва­ни­ям за­каз­чи­ков, Па­хо­мий при­дал «Жи­тию Сер­гия» па­рад­ную фор­му.

Преподобным Кириллу и Марии, родителям преподобного Сергия Радонежского (тропарь, кондак и молитва)

Тропарь, глас 3:

Блаже́нств Христо́вых прича́стницы,/ честна́го супру́жества и попече́ния о ча́дех до́брый о́бразе,/ пра́веднии Кири́лле и Мари́е,/ плод благоче́стия, Се́ргия преподо́бнаго, нам яви́вшии,/ с ни́мже усе́рдно моли́те Го́спода/ низпосла́ти нам дух любве́ и смиренному́дрия,/ да в ми́ре и единомы́слии// просла́вим Тро́ицу Единосу́щную.

Кондак, глас 4:

Днесь, ве́рнии, соше́дшеся,/ восхва́лим дво́ицу блаже́нную, благове́рнаго Кири́лла и Мари́ю добронра́вную,/ ти́и бо мо́лятся вку́пе со возлю́бленным сы́ном свои́м преподо́бным Се́ргием/ ко Еди́ному во Святе́й Тро́ице Бо́гу/ оте́чество на́ше в правове́рии утверди́ти,/ до́мы ми́ром огради́ти,/ ю́ныя от напа́стей и собла́знов изба́вити,/ ста́рость укрепи́ти// и спасти́ ду́ши на́ша.

Молитва

О раби́ Бо́жии, схимона́ше Кири́лле, схимона́хине Мари́е! А́ще и сконча́ли есте́ вре́менную жизнь свою́ те́лом, но ду́хом не отступа́ете от нас, руково́дствуете же ны ко Христу́ Бо́гу, наставля́ете ше́ствовати по за́поведем Госпо́дним и носи́ти крест свой и после́довати Влады́це на́шему, вы, преподо́бнии, вку́пе с преподо́бным и богоно́сным отце́м на́шим Се́ргием, ва́шим возлю́бленным сы́ном, име́ете дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему и ко Святе́й Его́ Богома́тери. Бу́дите моли́твенницы и хода́таи о нас, недосто́йных, жи́тельствующих во святе́й оби́тели ва́шей, е́йже вы и нача́льницы. Бу́дите помо́щницы и засту́пницы Бо́гом со́бранней дружи́не сей, да жи́тель­ствующий на ме́сте сем и приходя́щии с ве́рою, ва́шими моли́твами сохраня́еми, невреди́ми от бесо́в и от челове́к злых пребу́дем, сла́вяще Святу́ю Тро́ицу, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Назад к списку